Strona bez barier
kontrast: czcionka:

Jazda po zdrowie

2 października 2020

Dotlenianie i odżywianie

W czasie jazdy na rowerze krew krąży szybciej. Zwiększony przepływ krwi umożliwia komórkom pobranie większej ilości tlenu oraz składników odżywczych z krwi, dzięki czemu nasz organizm jest bardziej dotleniony i lepiej odżywiony.

Uodpornianie

Regularny, umiarkowany wysiłek zwiększa liczbę i aktywność makrofagów – komórek broniących organizm przed antygenami. Dzięki temu nasz układ odpornościowy staje się silniejszy i lepiej radzi sobie ze zwalczaniem bakterii i wirusów.

Zapobieganie zawałom

Ciągły ruch nóg wspomaga przepływ krwi oraz zapobiega powstawaniu zakrzepów w żyłach. Po kilku miesiącach regularnej jazdy serce pracuje sprawniej i uwalnia więcej krwi przy każdym skurczu. Według badań regularna jazda na rowerze zmniejsza ryzyko chorób serca o połowę.

Odchudzanie

Jazda na rowerze to również spalanie tkanki tłuszczowej i przyspieszenie metabolizmu. Dzięki aktywności fizycznej reguluje się poziom cukru, a ilość tłuszczu spada. Ciało zaczyna trawić białka i węglowodany 4 razy szybciej, dzięki czemu możemy łatwiej tracić niechciane kilogramy.

Uszczęśliwianie

Osoby jeżdżące na rowerze rzadziej chorują na depresję. Podczas aktywności fizycznej do krwiobiegu uwolnione zostają endorfiny – hormony szczęścia. Dzięki temu wysiłek sprawia nam wiele przyjemności.

 

 

 

 

Krwiodawcy są wśród nas

Pokaż znajomym, że oddajesz krew i zachęć ich do Honorowego Krwiodawstwa. Dołącz do społeczności krwiodawców na Facebooku i skorzystaj z aplikacji "Łączy nas Czerwona Nitka"!   Zobacz jak działa aplikacja   Krok 1                   ...

Czytaj dalej
Gdzie można oddać krew.
Sonda

Ile razy w życiu oddawałeś krew?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress